İSPANYOLCA 

Me gusta mucho compartir momentos con mi familia y amigos, especialmente cuando estamos en la naturaleza y podemos disfrutar de hermosos paisajes. También me encanta leer novelas de ficción y ver películas de terror. No obstante, no me gusta cocinar, ya que me parece una tarea aburrida y tediosa. Tampoco soy muy fanático de los deportes extremos, ya que me da miedo el riesgo de lesiones.

Cuando era niño, me encantaba jugar al fútbol con mis amigos todos los días después de la escuela. Pero con el tiempo, descubrí mi pasión por la música y comencé a tocar la guitarra. Me gusta mucho experimentar con diferentes estilos y crear mi propia música. Además, disfruto mucho asistir a conciertos y festivales de música.

En cuanto a la comida, me gusta la pizza y la hamburguesa, aunque trato de no comer demasiado por razones de salud. Me encanta probar nuevos sabores y platos diferentes cuando viajo a otros países. Por ejemplo, cuando visité México, me encantó la comida picante y el guacamole.

En cuanto a las cosas que no me gustan, no me gusta el ruido excesivo y la multitud. Prefiero los ambientes tranquilos y relajados. Además, no me gusta perder el tiempo y trato de ser productivo en todo momento. También me molesta la desorganización y la falta de planificación.

En mi tiempo libre, me gusta leer y ver películas. Mis géneros favoritos son la ciencia ficción y la fantasía. Me encanta sumergirme en mundos imaginarios y descubrir nuevas historias. También me gusta salir a caminar por la naturaleza y respirar aire fresco.

En resumen, tengo una variedad de gustos y disgustos. Me gusta compartir momentos con mi familia y amigos, leer y ver películas, tocar la guitarra y experimentar con la comida. No me gusta cocinar, los deportes extremos, el ruido excesivo y la multitud. Trato de ser productivo y organizado en todo momento, y disfruto de la tranquilidad y la naturaleza en mi tiempo libre.


   TÜRKÇE 

Özellikle doğada ve güzel manzaraların tadını çıkarabildiğimizde, ailem ve arkadaşlarımla anı paylaşmaktan gerçekten keyif alıyorum. Ayrıca kurgu romanları okumayı ve korku filmleri izlemeyi de seviyorum. Ancak bana sıkıcı ve bıktırıcı bir iş gibi göründüğü için yemek yapmayı sevmiyorum. Ayrıca, yaralanma riskinden korktuğum için ekstrem sporların büyük bir hayranı değilim.

Çocukken her gün okuldan sonra arkadaşlarımla futbol oynamayı severdim. Ama zamanla müziğe olan tutkumu keşfettim ve gitar çalmaya başladım. Farklı tarzları denemekten ve kendi müziğimi yaratmaktan gerçekten keyif alıyorum. Ayrıca müzik konserlerine ve festivallere katılmayı seviyorum.

Yemek konusunda, sağlık sebepleriyle çok fazla yememeye çalışsam da pizza ve hamburgerleri severim. Başka ülkelere gittiğimde yeni tatlar ve farklı yemekler denemeyi seviyorum. Örneğin Meksika'yı ziyaret ettiğimde baharatlı yiyecekleri ve guacamole'u çok severdim.

Sevmediğim şeylere gelince, aşırı gürültüyü ve kalabalığı sevmiyorum. Sessiz ve rahat ortamları tercih ederim. Ayrıca zaman kaybetmeyi sevmem ve her zaman üretken olmaya çalışırım. Ayrıca düzensizlik ve planlama eksikliği beni rahatsız ediyor.

Boş zamanlarımda kitap okumaktan ve film izlemekten keyif alıyorum. En sevdiğim türler bilimkurgu ve fantastiktir. Kendimi hayali dünyalara kaptırmayı ve yeni hikayeler keşfetmeyi seviyorum. Doğada yürüyüş yapmayı ve temiz hava solumayı da severim.

Özetle, birçok sevdiğim ve sevmediğim şey var. Ailem ve arkadaşlarımla anı paylaşmaktan, okumaktan ve film izlemekten, gitar çalmaktan ve yemek yemeyi denemekten keyif alıyorum. Yemek yapmayı, ekstrem sporları, aşırı gürültüyü ve kalabalığı sevmiyorum. Her zaman üretken ve düzenli olmaya çalışırım, boş zamanlarımda huzurun ve doğanın tadını çıkarırım.



   FİİLLER 

 

Gustar: (sevmek, hoşlanmak)
Encantar: (büyülemek, bayılmak)
Cocinar: (yemek yapmak)
Tocar: (dokunmak, çalmak -enstürman-)
Experimentar: (denemek, deney yapmak)
Asistir: (yardım etmek, katılmak)
Probar: (denemek, test etmek, tatmak)
Molestar: (rahatsız etmek)
Leer: (okumak)
Ver: (görmek, seyretmek)



   SIFATLAR 

 

Aburrido/a: (sıkıcı)
Fanático/a: (fanatik, bağnaz)
Picante: (baharatlı, acılı)
Tranquilo/a: (sakin)
Productivo/a: (üretken)
Desorganizado/a: (düzensiz)
Diferente: (farklı)



   ZARFLAR 

 

Mucho: (çok)
Especialmente: (özellikle)
No obstante: (ancak, yine de)
Todos los días: (her gün)
Con el tiempo: (zamanla)
También: (dahi, keza, ayrıca)
Demasiado: (aşırı, fazla)
En resumen: (özetle)

 Guacamole, avokado ile yapılan bir Orta Amerika mezesidir.




   BEĞENİ BELİRTEN İFADELER 

 

Me gusta: (Severim)
Me gusta la música. (Müziği severim.)

Me encanta: (Bayılırım)
Me encanta bailar. (Dans etmeye bayılırım.)

Me chifla: (Bayılırım)
Me chifla la comida italiana. (İtalyan yemeğine bayılırım.)

Me apasiona: (Tutkuluyum)
Me apasiona el arte. (Sanata tutkunum.)

No me gusta: (Sevmem)
No me gusta el fútbol. (Futbolu sevmiyorum.)

No soporto: (Katlanamıyorum)
No soporto la gente que fuma. (Sigara içen insanlara tahammül edemiyorum.)

No me agrada: (Hoşuma gitmez)
No me agrada la lluvia. (Yağmuru sevmiyorum.)

Odio: (Nefret ederim)
Odio el ruido. (Gürültüden nefret ederim.)



   NOT  

Gustar ve gustar gibi kullanılan fiiller konusuyla ilgili daha detaylı bilgi almak isterseniz buraya tıklayınız.


Yorum Yap

Daha yeni Daha eski