BAĞLANTI SAĞLAYAN KELİMELER 

(Linking Words in Spanish)


Merhabalar!
Bugünkü yazımda; konuşmalarınızda, makalelerinizde, mektuplarınızda kısacası her türlü durumda kullanabileceğiniz, cümlelerinizi süslemeye yarayacak ve cümleleri birbirine bağlamanıza yardımcı olacak kelimeleri paylaşacağım. Bu konu aynı zamanda İspanyolca YDS ‘ye hazırlanmak isteyen arkadaşlar için de çok yararlı olacaktır. Umarım faydalı olabilmişimdir.

  #   KENDİ FİKİRLERİNİZİ BELİRTİRKEN  
Creo que..  [İnanıyorum ki.. (...ya inanıyorum)]
Pienso que..  (bence)
En mi opinión… (bana göre)
Me parece que..  (bana öyle geliyor ki)
A mi parecer…  (bana öyle geliyor ki)
Afortunadamente…  (neyse ki, Allah'tan, iyi ki)
Desafortunadamente…  (ne yazık ki, maalesef)
Estoy de acuerdo en que.. [Katılıyorum ki... (...ya katılıyorum)]
No estoy de acuerdo en que.. [Katılmıyorum ki.. (...ya katılmıyorum)]
Desde mi punto de Vista…  (benim açımdan)
Opino que…  (bence)
Bajo mi punto de Vista…  (benim açımdan)

  #   FİKRİ TANITIRKEN 
En primer lugar.. (ilk olarak)
En segundo lugar.. (ikinci olarak)
En tercer lugar..  (üçüncü olarak)
Después de eso… (ondan sonra, ...)
Para empezar.. (evvela, başlangıç için)
Luego… (daha sonra)
Entonces… (sonra, o zaman, yani)
Para continuar… (devam etmek için)


  #   CÜMLELERİ BAĞLAMAK İÇİN 
Por una parte… (bir taraftan)
Por el contrario… (aksine)
Además.. (ayrıca, bundan başka)
Además de esto… (buna ek olarak)
También hay que decir… (aynı zamanda söylenmesi gerekir ki)
Según.. (göre)
A propósito, … (bu arada)
Otrosí (ayrıca)
Por añadidura / adicionalmente (ek olarak, ilaveten)
Por un lado (bir taraftan)
Por otra parte… (diğer taraftan)
Al contrario… (tam tersine)
Sin embargo… (ancak)
Aunque.. (rağmen)
A pesar de… (rağmen, karşın)
Es más, … (dahası)
A la inversa: tersine, aksine, diğer taraftan
Aparte de: -den başka, dışında


  #   SONUÇLANDIRIRKEN 
Para terminar … (sonuç olarak)
Para finalizar… (sonuç olarak)
Para concluir… (sonuç olarak)
Por lo tanto.. (bu nedenle)
Por consiguiente… (bu nedenle)
Para resumir.. (kısacası)
en resumen.. (kısacası)
Finalmente.. (nihayet)
Por último… (en sonunda)
En síntesis.. (kısacası)
Por fin… (nihayet)
En pocas palabras (özet olarak, kısaca)
En forma breve y concisa (kısa ve öz olarak)
Por ende (nitekim)
Al fin y cabo (en sonunda)
Después de todo (hepsinden sonra)
En fin de cuentas (en sonunda)
Mirándolo todo (herşey hesaba katılırsa)


2 Yorumlar

  1. muhteşem, özenle hazırlanmış bir site. hatta ispanyolca hakkında gördüğüm en ayrıntılı, detaylı, incelikli site diyebilirim, lütfen çalışmalarınızı devam ettirin. çok teşekkürler!

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Daha yeni Daha eski