Bir fiil öğren birçok şey ifade et. Ne güzel değil mi? İşte bugün İngilizce'deki get fiili gibi birçok anlama gelebilen önemli bir fiilden bahsedeceğim. Conseguir fiili...

 CONSEGUIR 

  ANLAMI: elde etmek (sonuç), başarmak, ulaşmak (hedefe, amaca), kazanmak (ödül), varmak

★ conseguir dinero: para kazanmak
conseguir una meta: bir hedefe ulaşmak
★ conseguir una buena nota: iyi bir not almak
por consiguiente: bu nedenle
★ conseguir hacer algo: bir şeyi yapmayı başarmak
★ conseguir un empleo: bir iş bulmak
★ conseguir trabajo: iş bulmak
★ conseguir que alguien haga algo: birine bir şey yaptırmak
★ conseguir ilegalmente: yasadışı yollarla elde etmek
★ conseguir acceso a: erişim elde etmek
★ conseguir un resultado: sonuç elde etmek, sonuç almak


  ÖRNEK CÜMLE 

► Conseguí lo que quería.
İstediğimi elde ettim.

► Por fin conseguí trabajo.
Sonunda bir iş buldum.

Tenía que haber conseguido ese ascenso.
O terfiyi almalıydım.

► No conseguirás nada haciendo eso.
Onu yaparak hiçbir şey elde etmeyeceksin.

► Creo que él lo conseguirá.
Onu başaracağını düşünüyorum.

Es difícil, pero lo voy a conseguir.
Zor, onu ama başaracağım.

Haría cualquier cosa por conseguir un empleo.
İş bulmak için her şeyi yapardım.


  DEYİMSEL İFADE  

El que la sigue la consigue.
İnsan isterse her şeyi yapabilir.

Yapması zor olsa bile, istediğinizi elde etmek için yeterince kararlılık göstermek gerektiğinden bahsederken kullanılır.

Yorum Yap

Daha yeni Daha eski